|
PRAVNA
|
29.12.2011
VLADA REPUBLIKE SRBIJE
G-din, Mirko Cvetković, predsednik Vlade
PREDMET: Amandman na Predlog Zakona o izmeni
Zakona o sudskim taksama
Savez samostalnih sindikata Srbije, razmatrao je Predlog
Zakona o izmeni Zakona o sudskim taksama i stao je na
stanovište da Vladi Republike Srbije predloži da utvrdi sledeći
A M A N D M A N
na Predlog zakona o izmeni Zakona o sudskim taksama
opširnije
|
9.12.2011
Inicijativa
za pokretanje postupka za ocenjivanje ustavnosti
USTAVNI SUD REPUBLIKE SRBIJE
Na osnovu člana 167. stav 1. tačka 1. i
168.
stav
2.
Ustava Republike Srbije
(«Službeni
glasnik RS» br.
98/2006) i
člana
2.,
50.
i
51.
Zakona o Ustavnom sudu
(«Službeni
glasnik RS»,
br.
109/2007),
Savez samostalnih sindikata Srbije,
Trg Nikole Pašića
5,
Beograd,
podnosi
Inicijativu za pokretanje postupka za ocenjivanje ustavnosti i
zakonitosti odredbe
člana
85.
stav
1.
Zakona o parničnom
postupku
(„Sl.
glasnik RS“
br.
72/2011)
u delu koji glasi
„koji
mora biti advokat“
Obrazloženje
opširnije
|
2.11.2011
-Radna grupa za izradu Nacrta Zakona o javnim
nabavkama
PREDMET: Sugestije u vezi izrade Nacrta Zakona o javnim
nabavkama
Poštovani,
Imajući u vidu da je u toku izrada nacrta novog Zakona o javnim
nabavkama, Savez samostalnih sindikata Srbije je stao na
stanovište, da Vam uputi sledeće
SUGESTIJE
U VEZI IZRADE NACRTA ZAKONA O JAVNIM NABAVKAMA
I
Sugestija
U članu 44. st. 2. važećeg Zakona, posle tačke 7, dodati tačku
8, koja glasi:
„-zaposlenima isplaćuje primanja, u skladu sa zakonom i
kolektivnim ugovorom na snazi.“
Obrazloženje
opširnije
|
21.10.2011
PRIMENA
ZAKONA O PARNIČNOM POSTUPKU
REPUBLIKA SRBIJA
VLADA REPUBLIKE SRBIJE
MINISTARSTVO PRAVDE
Nemanjina
22-26
Beograd
11000
Predmet:
Molba za mišljenjem
u vezi
primene
Zakona o parničnom
postupku
(„Sl.
glasnik RS“,
br.
72/2011)
Poštovani,
Molimo Vas,
da nam,
u smislu
člana
80
Zakona o državnoj
upravi,
dostavite mišljenje
u vezi primene
člana
85.
Zakona o parničnom
postupku
(„Sl.glasnik
RS“,
br.
72/2011),
i to u vezi sledećeg:
„Da
li predstavnik sindikata može
biti punomoćnik
u parničnom
postupku,
imajući
u vidu odredbu
čl.
195
i
213
Zakona o radu
(„Sl.
glasnik RS“,
br.
24/05, 61/05
i
54/09)“.
Obrazloženje
U
članu
195
Zakona o radu,
propisano je da
„protiv
rešenja
kojim je povređeno
pravo zaposlenog ili kada je zaposleni saznao za povredu prava,
zaposleni,
odnosno predstavnik
sindikata
čiji
je zaposleni
član
ako ga zaposleni ovlasti
može
da pokrene spor pred nadležnim
sudom“.
Isto tako,
u
članu
213
Zakona o radu,
propisano je da sindikalni predstavnik koji je određen
da zastupa zaposlenog u radnom sporu sa poslodavcem pred
arbitrom ili sudom ima pravo na plaćeno
odsustvo sa rada za vreme zastupanja.
Dakle,
Zakon o radu,
kao matični
zakon u oblasti radnih odnosa,
propisuje pravo predstavnika sindikata da zastupa
člana
sindikata ukoliko ga isti ovlasti.
Smatramo,
da je isto razumljivo rešenje
imajući
u vidu da
član
sindikata upravo i plaća
članarinu
kako bi uživao
pogodnosti
članstva,
odnosno besplatno zastupanje pred sudom.
Obzirom da Zakon o parničnom
postupku
(„Sl.
glasnik RS“,
br.
72/2011)
stupa na snagu
1.
februara
2012.
godine,
zbog potrebe organizacije naših
aktivnosti,
molimo da nam date odgovor na gore postavljeno pitanje,
imajući
sve navedeno u vidu.
SAVEZ SAMOSTALNIH SINDIKATA SRBIJE
PREDSEDNIK
Ljubisav Orbović
|
27.09.2011
U prilog izradi Zakona o zaštiti uzbunjivača
ZAHTEV SSSS AGENCIJI ZA BORBU PROTIV KORUPCIJE
Savez samostalnih sindikata Srbije se zalaže za zaštitu
zaposlenih koji ukažu na povredu propisa koja ugrožavaju javni
interes. U tom cilju je upućen zahtev Agenciji za borbu protiv
korupcije.
REPUBLIKA SRBIJA
AGENCIJA ZA BORBU PROTIV KORUPCIJE
BEOGRAD
Zorana Marković, direktorka
Predmet: Zahtev Saveza samostalnih sindikata Srbije u vezi
izrade Zakona o zaštiti uzbunjivača
Poštovani,
Savez samostalnih sindikata Srbija, kao reprezentativna i
najveća organizacija zaposlenih, već duže vreme se zalaže za
zaštitu zaposlenih koji ukažu na povredu propisa koja ugrožavaju
javni interes, popularno zvanih „duvačima u pištaljku“ odnosno
uzbunjivačima.
Iako ova lica nisu izložena riziku svoje sigurnost zbog
ugrožavanja njihovih radnih prava, smatramo da je, ključna
zaštita ovih kategorija lica, odnosno da je ključna zaštita
njihovih prava iz radnog odnosa i po osnovu rada. U postupku te
zaštite ove kategorije lica, kao zaposlenih, nadalje, smatramo
da sindikat, mora imati nezaobilaznu ulogu jer je, nakon
ukazivanja na nezakonitosti, na delu ugrožavanje njihovih prava
iz radnog odnosa i po osnovu rada.
Podsetićemo Vas da je Savez samostalnih sindikata Srbije uputio
sugestije na Nacrt Zakona o poslovnoj tajni, upravo zahtevajući
da lica koja objave poslovnu tajnu, a koja predstavlja kršenje
javnog interesa, moraju uživati zaštitu.
Naposletku, radi zaštite prava iz radnog odnosa ovih kategorija
lica, a što je neopohodno u procesu smanjenja korupcije, kao
jednog od bitno preduslova ka priključenju naše zemlje Evropskoj
uniji, Savez samostalnih sindikata Srbije Vam upućuje poziv za
saradnju u postupku izrade zakonskog teksta o uzbunjivačima, u
smislu dostavljanja radne verzije zakona, poziva za učešće na
javnim raspravama i druge aktivnosti kako bi se izradio što
kvalitetniji zakonski tekst.
|
20.09.2011
AMANDMAN NA PREDLOG ZAKONA O JAVNOJ SVOJINI
I Amandman
Član 3 Predloga Zakona o javnoj svojini, menja se i
glasi:
„U javnoj svojini su prirodna bogatstva, dobra od
opšteg intresa za koja je zakonom utvrđeno da su u
javnoj svojini, stvari koje koriste organi i
organizacije Republike Srbije, autonomne pokrajine i
jedinice lokalne samouprave i druge stvari koje su,
u skladu sa zakonom u javnoj svojini, osim stvari
organizacija obaveznog socijalnog osiguranja.“
Obrazloženje
Razlozi zbog kojih smatramo da sredstva koja koriste
organizacije obaveznog socijalnog osiguranja treba
izuzeti iz režima državne svojine su sledeći:
Nesporno je da su u pitanju sredstva koja su se kroz
doprinose slivala u organizacije obaveznog
socijalnog osiguranja, te su kao takva rezultat rada
svih zaposlenih i samim tim se radi o specifičnosti
tih sredstava, odnosno imovine organizacija
socijalnog osiguranja.
Polazeći od činjenice da osiguranici obezbeđuju
sredstva za penzijsko i invalidsko osiguranje,
logično i jedino pravno ispravno jeste i da oni
upravljaju tim sredstvima.
Ukoliko sve ove činjenice zanemarimo, dolazimo do
situacije koja nas dovodi ne samo do pravne
nesigurnosti, već i do nečega mnogo krupnijeg što bi
se moglo nazvati otimanjem.
Pomenućemo samo da ukoliko se ova činjenica ne uzme
u obzir krše se ne samo mnogi Zakoni, već direkto
zadiremo u Ustav Srbije kojim je zagarantovano pravo
svojine.
SAVEZ SAMOSTALNIH SINDIKATA SRBIJE
|
9.09.2011
SSSS poslanicima Narodne
skupštine
AMANDMAN NA PREDLOG ZAKONA O PARNIČNOM POSTUPKU
Savez samostalnih sindikata Srbije uputio je
poslanicima
Narodne
skupštine
da u parlamentu, kao svoj, predlože
Amandman na predlog Zakona o parničnom postupku.
I
Amandman
U članu 85. Predloga Zakona o parničnom postupku, dodaje se novi
stav 2. koji glasi:
«Stranku u postupku može zastupati i predstavnik organizacije
čiji je stranka član».
Dosadašnji stavovi 2, 3 i 4 postaju stavovi 3,4 i 5.
O b r a z l o ž e nj e
Svaka organizacija se osniva radi ostvarivanja prava i interesa
svojih članova. Sa druge strane, članovi tih organizacija putem
osnivanja svoje organizacije kolektivno rade na ostvarenju
svojih prava i interesa, odnosno putem članstva u organizaciji
delotvornije rešavaju svoje sporove.
Radi zaštite prava i interesa svojih članova, organizacija za
svoje članove preduzima mnoge aktivnosti. Jedna od tih
aktivnosti jeste i organizovanje pravne pomoći, uključujući i
zastupanje pred sudom.
Organizacija pruža pravnu pomoć na taj način, što zaposleni,
diplomirani pravnik zastupa (na sudu) članove organizacije.
Prema članu 6. Zakona o radu («Sl. glasnik RS», 24/2005, 61/2005
i
54/2009) propisano je da je sindikat samostalna, demokratska i
nezavisna organizacija zaposlenih u koju se oni dobrovoljno
udružuju radi zastupanja, predstavljanja, unapređenja i zaštite
svojih profesionalnih, radnih, ekonomskih, socijalnih, kulturnih
i drugih pojedinačnih i kolektivnih interesa.
U cilju zaštite prava i interesa zaposlenih, sindikat organizuje
besplatnu pravnu pomoć svojim članovima, koja uključuje i
zastupanje zaposlenih pred sudom, imajući u vidu delotvornost
sudske zaštite. Treba imati u vidu, da u slučaju otkaza ugovora
o radu, što je najčešći vid radnog spora, zaposleni nema
dovoljno sredstava kojim bi platio pravnu pomoć, u vidu pružanja
advokatskih usluga.
Predloženi amandman je i u skladu sa posebnim zakonom, odnosno
Zakonom o radu, koji u članu 213 Zakona o radu, propisuje da
sindikalni predstavnik koji je određen da zastupa
zaposlenog u radnom sporu pred arbitrom ili sudom ima pravo na
plaćeno odsustvo sa rada za vreme zastupanja.
Dakle, poseban zakon, Zakon o radu, priznaje pravo
sindikalnom predstavniku da zastupa zaposlenog u radnom sporu
pred sudom.
Napominjemo da usvajanje ovog amandmana neće imati uticaja na
budžetska sredstva.
PREDSEDNIK
Ljubisav Orbović
|
7.07.2011
SSSS UPUTIO
ZAVODU
ZA INTELEKTUALNU SVOJINU
SUGESTIJE NA
NACRT ZAKONA O POSLOVNOJ TAJNI
n/r Branka Totić, direktor
Predmet: Sugestije na Nacrt Zakona o poslovnoj tajni
Poštovana,
U vezi Nacrta Zakona o poslovnoj tajni, upućujemo Vam sledeće
sugestije na isti:
I
Sugestija
U čl. 3 st. 1 Nacrta posle reči „informacija“ dodaje se „,ako
drugim propisom nije drugačije određeno i“.
Obrazloženje
U smislu Nacrta Zakona, poslovnom tajnom se smatra bilo koja
poverljiva poslovna informacija koja ima tržišnu vrednost zbog
toga što predstavlja tajnu, a koja nekom fizičkom ili pravnom
licu obezbeđuje prednost u odnosu na konkurenciju i za koju lice
koje je poseduje preduzima razumne mere za očuvanje tajnosti.
Tako poslovnom tajnom mogu da se štite različite vrste
informacija kao što su: proces proizvodnje, finansijski podaci,
planovi poslovanja, poslovne strategije...Isto tako, u smislu
ovog Nacrta zakona, da bi se obezbedila zaštita poslovne tajne,
nije potrebna nikakva formalna registracija takvih podataka, već
se isti, po samom Zakonu, smatraju poslovnom tajnom.
Ovakva koncepcija Nacrta Zakona je u sukobu sa odredbama Zakona
o radu i Opšteg kolektivnog ugovora, sindikat ima pravo da zna,
u smislu ovih propisa, podatke od bitnog značaja za ekonomski i
radno-socijalni položaj zaposlenih (plan proizvodnje, izveštaj o
poslovanju poslodavca, profit i njegova raspodela...). Primera
radi, navešćemo čl. 14 Opšteg kolektivnog ugovora koji propisuje
da je poslodavac dužan da, pre izgradnje novih pogona i uvođenja
novih procesa procesa rada, zatraži mišljenje
sindikata o potrebnim, odnosno planiranim merama od buke,
štetnih materija, vibracija i drugih štetnih uticaja na život i
zdravlje zaposlenih.
Predloženom sugestijom u čl. 3 st. 1. Nacrta Zakona, iz
kategorije poslovne tajne isključuju se samo oni
podaci koje sindikat ima pravo da zna i koristi u svom
sindikalnom radu, a koji su zajemčeni posebnim propisima iz
oblasti rada. Tako je i učinjeno u st. 2 ovog člana (kada se
poslovna tajna utvrđuje aktom poslodavca-privrednog društva),
ali u praksi je moguće da određeni podaci nisu proglašeni
poslovnom tajnom od strane poslodavca, ali bi bili poslovna
tajna prema odredbama samog zakona.
U potpunosti razumemo da je Nacrt Zakona urađen kao jedan od
zahteva u procesu priključenja Republike Srbije Svetskoj
trgovinskoj organizaciji, ali, smatramo, da taj proces mora biti
u skladu sa nacionalnim pravom, a naročito Ustavom Republike
Srbije, kojim je zajemčena sloboda sindikalnog delovanja (koja
je razrađena odredbama Zakona o radu i Opšteg kolektivnog
ugovora). S tim u vezi, može se postaviti i pitanje ustavnosti
tako definisane poslovne tajne.
II
Sugestija
U čl. 7 Nacrta Zakona dodaje se novi st. 4, koji glasi:
„Zaposleni koji otkrije nadležnom državnom organu povredu
zakona, korupciju, ugrožavanje bezbednosti i zdravlja građana a
u vezi podataka koji predstavljaju poslovnu tajnu, neće se
smatrati odgovornim za nezakonito pribavljanje, korišćenje i
otkrivanje poslovne tajne“.
Obrazloženje
Predloženom sugestijom ostvaruje se zaštita javnog interesa,
koji je pretežniji od interesa poslovne tajne, odnosno zaštita
zaposlenog, a u skladu sa propisima Evropske unije.
SAVEZ SAMOSTALNIH SINDIKATA SRBIJE
PREDSEDNIK
Ljubisav Orbović
|
21.04.2011
ZAKON O UDRUŽENJIMA SE NE PRIMENJUJE NA SINDIKATE
U vezi vaših pitanja koja nam postavljate,
zbog nedoumice koji se Zakon primenjuje na sindikate, a u vezi
upisa u
Registar
upućujemo Vas na sledeće:
1.
Savez SSS je još 22. septembra 2009. godine
zatražio
MIŠLJENJE nadležnog ministarstva.
2. Ministarstvo za državnu upravu i lokalnu samoupravu je 22.
oktobra 2010. godine
ODGOVORILO na naš zahtev.
Klikom na aktivna polja moguće je u .pdf preuzeti zatraženo
mišljenje i odgovor.
|
4.08.2010
Zahtev ministru ekonomije povodom Zakona o stečaju
REGULISATI PITANJA VEZANA ZA „AUTOMATSKI STEČAJ“
Predsednik Saveza samostalnih sindikata Srbije Ljubisav Orbović
uputio je pismo ministru ekonomije i regionalnog razvoja Mlađanu
Dinkiću povodom Zakona o stečaju kojim nisu regulisana pitanja
takozvanog automatskog stečaja, koja negativno utiču na
radnopravni položaj zaposlenih.
opširnije
|
4.05.2010
Predsednik VSSS uputio dopis ministarki pravde
NEPRIMERENO DUGI RADNI SPOROVI
Predsednik VSSSS Ljubisav orbović uputio je 23.aprila dopis ministarki
prvde Snežani Malović u kojem navodi da je
razlog
obraćanja neprimerena dužina sudskih postupaka u radnim
sporovima (oko 3 godine), koji se, prema članu 195 st. 3
Zakona o radu („Sl. glasnik RS“, 24/2005, 61/2005 i 54/2009),
moraju okončati u roku od 6 meseci.
U ovom pismu, između ostalog piše:
"Kao
što je poznato, neuspeli model privitizacije,
tranzicija i aktuelna ekonomska kriza ostavljaju svoju posledicu
i na radno-socijalni položaj zaposlenih. Posledica takvog stanja
jeste i veliki broj štrajkova zaposlenih koji se dešavaju u
Republici Srbiji....
Kompletan dopis ministarki Malović moguće je preuzeti u .pdf
formatu klikom na donje aktivno polje
opširnije.
opširnije
ODGOVOR
MINISTARSTVA (.pdf)
|
13.01.2010
Mišljenje Ministarstva rada
POSLODAVAC DUŽAN DA DOSTAVI SPISAK ČLANOVA
KOJIMA JE ODBIJENA SINDIKALNA ČLANARINA
Ministarstvo rada i socijalne politike smatra da je,
na osnovu odredaba Zakona o radu i Opšteg
kolektivnog ugovora, poslodavac dužan da na zahtev
sindikata dostavi spisak članova sindikata kojima je
odbijen iznos od zarade na ime sindikalne članarine.
Reč je o mišljenju tog ministarstva datog na zahtev
Sindikata zaposlenih u zdravstvu i socijalnoj
zaštiti Srbije.
U obrazloženju se navodi da, u skladu sa članom 207.
Zakona o radu („Službeni glasnik RS“, br.24/05,
61/05 i 54/09), zaposleni pristupa sindikatu
potpisivanjem pristupnice.
Poslodavac je dužan da zaposlenom koji je član
sindikata na ime sindikalne članarine odbije iznos
od zarade na osnovu njegove pismene izjave i da taj
iznos uplati na odgovarajući račun sindikata.
Članom 210 stav 1. Zakona predviđeno je da je
poslodavac dužan da sindikatu obezbedi
tehničko-prostorne uslove i pristup podacima i
informacijama neophodnim za obavljanje sindikalnih
aktivnosti.
Tehničko-prostorni uslovi za obavljanje aktivnosti
sindikata utvrđuju se kolektivnim ugovorom ili
sporazumom poslodavca i sindikata.
Opštim kolektivnim ugovorom („Službeni glasnik RS“,
br.50/08, 104/08 i 8/09) u članu 54, pored ostalog,
predviđeno je da je poslodavac dužan da sindikalnoj
organizaciji kod poslodavca, bez naknade,
posredstvom službi poslodavca odbije iznos
sindikalne članarine od zarade zaposlenog i uplati
ga na odgovarajući račun sindikata, u skladu sa
statutom, kao i da vrši obradu podataka o uplati
članarine i daje na uvid sindikalnom rukovodstvu.
Imajući u vidu navedene odredbe Zakona o radu i OKU,
mišljenja smo da je poslodavac dužan da na zahtev
sindikata dostavi spisak članova sindikata kojima je
odbijen iznos od zarade na ime sindikalne članarine,
navodi se u dopisu Ministarstva rada i socijalne
politike.
|
18.11.2009.
Pismo
Ministarstvu ekonomije i regionalnog razvoja
PRIMEDBE NA
PRAVILNIK
U vezi Radne verzije
Pravilnika o
bližem načinu, troškovima i
kriterijumima
za
procenu radne sposobnosti
i mogućnosti zaposlenja ili održanja zaposlenja osoba sa
invaliditetom,
Savez samostalnih sindikata Srbije stao je na stanovište da
uputi sledeće:
PRIMEDBE NA RADNU VERZIJU
PRAVILNIKA O
BLIŽEM NAČINU, TROŠKOVIMA I
KRITERIJUMIMA
ZA
PROCENU RADNE SPOSOBNOSTI
I MOGUĆNOSTI ZAPOSLENjA ILI ODRŽANjA ZAPOSLENjA OSOBA SA
INVALIDITETOM
|
27.08.2009.
Povodom najave JP “Železnica Srbije”
NOVO DUŽNIČKO ROPSTVO?
Nedavne najave pokretanja sudskih postupaka JP “Železnica
Srbije” protiv radnika, koji su,nemajući drugih sredstava za
odbranu svoje gole egzistencije, blokirali put, pokazuju svu
tragičnost stanja našeg društva. Štaviše, izračunata je i visina
štete koji bi radnici trebalo da plate.
Verovatno odgovorni iz JP “Železnice” misle da radnici redovno
primaju zarade, da od te zarade mogu mirno sedeti kućama sa
svojim porodicama, te da su iz čiste obesti blokirali prugu, pa
da zbog tog svog hira treba da plate “štetu”. Pritom,
postavljamo pitanje ko će radnicima njiihovu “štetu”
nadoknaditi, odnosno, ko će njima njihove ostvarene zarade
isplatiti i šta njima drugo preostaje da učine da bi to
ostvarili.
Međutim, ono što svakog od nas treba da zabrine jeste, da li su
ove najave sudskih postupaka zapravo najava ponovnog uvođenja
“dužničkog ropstva” i “goniča robova”, koja je odavno ukinuto.
Pitanje sa pravom postavljamo, jer kako isti misle da ta
potraživanja i naplate, kada dobro znaju da ako se potraživanje
ne može dobrovoljno naplatiti, a očigledno zaposleni nemaju
sredstava za to, sledi plenidba imovine i proterivanje radnika
na ulicu.
Na kraju ostaje da se svi zapitamo, da li je slika sudskih
izvršitelja, koji zbog ovakvih stvari isteruju radnike i njihove
porodice iz domova na ulicu, slika Srbije u 21. veku.
|
01 - 440
14.08.2009.
VLADA REPUBLIKE SRBIJE
MINISTARSTVO EKONOMIJE I REGIONALNOG RAZVOJA
PREDMET: Inicijativa
za dopunu Zakona o zapošljavanju i osiguranju
za slučaj nezaposlenosti („Sl.
glasnik RS“ broj 36/09) po
hitnom postupku
Poštovani,
Imajući u vidu negativne posledice primene člana
73. stav 1. tačka 2. Zakona o zapošljavanju i osiguranju za
slučaj nezaposlenosti na materijalno-socijalni položaj
nezaposlenih trudnica, a u cilju zaštite materinstva i davanja
doprinosa podizanju nataliteta, predlažemo da se po hitnom
postupku izvrši dopuna Zakona o zapošljavanju i osiguranju za
slučaj nezaposlenosti, u tekstu koji sledi:
„Zakon o dopuni Zakona o zapošljavanju i
osiguranju za slučaj nezaposlenosti
Član 1.
U članu 73. stav 1. tačka 2. Zakona o
zapošljavanju i osiguranju za slučaj nezaposlenosti („Sl.
glasnik RS“ broj 36/09), na kraju teksta dodati zapetu i reči: „osim
privremene sprečenosti za rad zbog održavanja trudnoće“.
Dodaje se tačka 2a, koja glasi:
„2a) privremene sprečenosti za rad utvrđene
propisima o zdravstvenom osiguranju, zbog održavanja trudnoće za
sve vreme trajanja te sprečenosti“.
Član 2.
Ovaj Zakon stupa na snagu osmog
dana od dana objavljivanja u „Službenom glasniku Republike
Srbije“, a primenjuje se od 23. maja 2009. godine.“
S poštovanjem,
PREDSEDNIK
Ljubisav Orbović
|
AMANDMANI NA PREDLOG ZAKONA O
ZAPOŠLJAVANJU
I OSIGURANJU ZA SLUČAJ
NEZAPOSLENOSTI
Tendencija
smanjenja prava zaposlenih u socijalnoj
oblasti nastavljen je i u oblasti osiguranja po osnovu
nazeposlenosti. Isto tako, oblast zapošljavanja jedna je od
oblasti koja je šireg značaja za sveokupni razvoj Republike
Srbije i jedno je od aktivnosti delovanja Saveza samostalnih
sindikata Srbije. To je i razlog što je SSSS uložio
amandmane na Predlog zakona o zapošljavanju i
osiguranju za slučaj nezaposlenosti koji, između ostalog, imaju
za cilj povećanje efikasnosti u postupku zapošljavanja i
nesmanjivanje prava iz osiguranja za slučaj nezaposlenosti.
|
ZAHTEV
MINISTRU ZA RAD
Kako su organi
državne uprave,
na traženje fizičkih ili pravnih lica,
dužni da daju mišljenja o propisima iz svoje nadležnosti,
predsednik Saveza samostalnih sindikata Srbije
Ljubisav Orbović je
,
uputio
zahtev Rasimu Ljajiću, ministru rada i
socijalne politike u Vladi Republike Srbije, u kome je tražio da
mišljenja koje Ministarstvo rada i socijalne politike, izdaje u
okviru delokruga svoje nadležnosti, budu objavljena na internet
strani ovog Ministarstva, kako bi isti bilai dostupna svim
građanima.
|
OCENA USTAVNOSTI
Saglasno
odredbama Ustava Republike Srbije i Zakona o Ustavnom sudu,
Savez samostalnih sindikata Srbije podneo je
inicijativu za pokretanje postupka za ocenu ustavnosti
člana 28. Zakona o budžetu Republike Srbije za 2009. godinu.
Odredbom člana 28. Zakona o budžetu Republike Srbije za 2009.
godinu derogira se sistem kolektivnog pregovaranja u Republici
Srbiji, čime se, međutim, povređuju odredbe Ustava i Konvencije
Međunarodne organizacije rada. Iz tih razloga je i pokrenuta
inicijativa za ocenu ustavnosti ove odredbe Zakona o budžetu
Republike Srbije za 2009. godinu, sa predlogom da Ustavni sud
utvrdi da ista nije u skladu sa Ustavom i međunarodnim
konvencijama.
|
I N F O R M A C I J
A
o primedbama Savezu samostalnih sindikata Srbije
na
Nacrt Zakona
o
civilnom vazduhoplovstvu, dostavljene nadležnom Ministarstvu
Savez samostalnih sindikata Srbije je razmatramo
Nacrt zakona o civilnom vazduhoplovstvu, i dostavio
Ministarstvu infrastrukture primedbe na odredbe ovog Zakona koje
su od značaja za radnosocijalni položaj zaposlenih.
|
DOPIS AGENCIJI ZA LICENCIRANJE STEČAJNIH
UPRAVNIKA
Na osnovu inicijative predsedništva Saveza samostalnih sindikata
Vojvodine, Savez samostalnih sindikata Srbije uputio je
dopis Agenciji za licenciranje stečajnih upravnika u kojoj
je obavestio o neusklađenosti odredbi člana 139. st. 2. Zakona o
radu i člana 94. Zakona o stečajnom postupku, koja neusklađenost
je u praksi izazivala onemogućavanje ostvarenje prava zaposlenih
u postupcima pred Fondom solidarnosti Republike Srbije.
Povodom ovog dopisa, direktorka Agencije za licenciranje
stečajnih upravnika
Vesna
Gaćeša, obavestila je SSSS
da će ova Agencija sačiniti Obaveštenje stečajnim upravnicima u
ovom slučaju, koje će biti objavljeno na sajtu Agencije,
www.alsu.gov.rs,
kako bi se otklonile sve negativne posledice za ostvarenje prava
zaposlenih u slučaju stečaja kod Fonda solidarnosti Republike
Srbije. |
|
|
|